POS PubOrder baruri si restaurante

POS pentru baruri si restaurante. Click aici!

RSS Feed Directory
1611 feed-uri in director

livelyF1

#ChinaGP: Pole pentru Bottas într-o luptă cu miimile de secundă
Începuse lent cea de-a treia sesiune de calificări a sezonului 2019 și ai fi zis că nimic nu poate schimba plictiseala din Q1 și Q2 când va veni și vremea deciderii primelor două linii ale grilei de start - unul destul de important având în vedere că-l contorizăm drept al 1000-lea într-un Mare Premiu de Formula 1.

Q1
Albon nu participă după ce-și lovește bine monopostul Toro Rosso în FP3 (https://youtu.be/aitsviYA82Y), piloții Williams, abonați la coada grilei rămân acolo unde ne-au obișnuit - Russell în fața lui Kubica din nou -, un Giovinazzi țintuit la boxe din cauza problemelor tehnice, în timp ce Stroll se face iarăși ”de rușine”. Practic, distribuția uzuală în acest an.

Q2
Acum Raikkonen este și el scuturat pentru prima dată în 2019 la finalul părții a doua - după un parcurs de 53 de prezențe consecutive în Q3 (Germania 2016 - Bahrain 2019). Încheie sesiunea ambii piloți McLaren - un rezultat mai slab decât în primele două etape -, și trec, în sfâșit mai departe, cei de la Renault.

Q3
La prima încercare de tur rapid Bottas reușeste să se situeze în fața lui Hamilton cu doar 0,007 secunde, diferența infimă lăsând loc de ”orice se poate întâmpla” în acel ultim efort care avea să vină la final. Chiar dacă ne-așteptam ca Ferrari să fie cei care impun ritmul pe acest circuit cu două lungi linii drepte, măcar în calificări, deja din Q2 devenise evident că lupta pentru pole se va da numai între cele două monoposturi argintii. Hamilton și Bottas sunt trimiși primii pe circuit (oare chiar atât de greu este pentru strategii Ferrari să pună un pas înaintea rivalilor?!), iar britanicul pare inițial c-ar fi păstrat ceva performanță pentru acest ultim tur. Totuși, Bottas nu dezamăgește și nu pierde plusul pe care a părut că-l are asupra lui Hamilton ieri și azi în China.

Sesiunea este salvată de lupta Hamilton-Bottas, o nou episod din ceea ce se-anunță a fi un serial interesant în 2019. Pentru moment finlandezul a iesit câștigător și are cele mai bune șanse pentru cursa în sine, numai că până la steagul în pătrățele mai are multe hopuri de trecut cu bine pentru a-l învinge din nou pe cel care l-a ținut atâta vreme la respect. Primul va fi, desigur, startul.

Chiar finlandez fiind, se cheamă c-ai avut o zi bună când poți să spui că l-ai învins pe deținătorul recordului absolut la pole position-uri (84), cu arme egale, la 0,023 secunde,  Bottas este la al șaptelea pole din carieră.


China, Shanghai - rezultat calificări - 13.04.2019
Pos Driver Chassis Engine Time Gap
1 Valtteri BOTTAS Mercedes Mercedes 1'31''547 
2 Lewis HAMILTON Mercedes Mercedes 1'31''570 +0.023
3 Sebastian VETTEL Ferrari Ferrari 1'31''848 +0.301
4 Charles LECLERC Ferrari Ferrari 1'31''865 +0.318
5 Max VERSTAPPEN Red Bull Honda 1'32''089 +0.542
6 Pierre GASLY Red Bull Honda 1'32''930 +1.383
7 Daniel RICCIARDO Renault Renault 1'32''958 +1.411
8 Nico HULKENBERG Renault Renault 1'32''962 +1.415
9 Kevin MAGNUSSEN Haas Ferrari -   
10 Romain GROSJEAN Haas Ferrari -   
11 Daniil KVYAT Toro Rosso Honda 1'33''236 +1.689
12 Sergio PEREZ Racing Point BWT Mercedes 1'33''299 +1.752
13 Kimi RAIKKONEN Alfa Romeo Ferrari 1'33''419 +1.872
14 Carlos SAINZ McLaren Renault 1'33''523 +1.976
15 Lando NORRIS McLaren Renault 1'33''967 +2.420
16 Lance STROLL Racing Point BWT Mercedes 1'34''292 +2.745
17 George RUSSELL Williams Mercedes 1'35''253 +3.706
18 Robert KUBICA Williams Mercedes 1'35''281 +3.734
19 Antonio GIOVINAZZI Alfa Romeo Ferrari -   
20 Alexander ALBON Toro Rosso Honda -  

PS: Max a fost frustrat de ceea ce ar fi făcut chiar el, fără nicio urmă de îndoială, dac-ar fi avut ocazia - din declarație cel puțin, e clar că regretă că nu și-a ascultat instinctul: ”It's just not what you do in qualifying. I was just trying to follow the Ferrari in front of me and trying to be nice. I could also have overtaken him.”

Clipul oficial cu cele mai importante momente: https://youtu.be/Ou3v8-ngN6Y

noreply@blogger.com (livelyf1)

#BahrainGP: Dublă Mercedes... în loc de dublă Ferrari
Ar fi trebuit să vorbim despre revenirea Ferrari, o dublă zbrobitoare a italienilor și un pilot extraordinar care n-a pus un picior greșit întregul weekend, deși este la doar al doilea său sezon în Formula 1 și la numai a doua etapă în culorile Scuderiei. În urma a 57 de tururi în care abia dacă apucai să mai arunci un ochi la telefon, rămâne să vorbim doar despre cum, uneori, motorsportul poate fi extrem de crud...

Startul
Partea dreaptă a grilei a pornit mai bine, astfel că Vettel, dar și Bottas, au reușit să-și sară coechipierii imediat după stingerea luminilor roșii. Cu toate astea, tânărul Leclerc și-a recăpătat repede poziția de lider al plutonului câștigată ieri, trecând ușor de mult mai titratul său coechipier - cu concursul fair-play al acestuia, trebuie menționat. La Mercedes, Bottas n-a rezistat în fața lui Hamilton decât foarte puțin.

După asta, Charles s-a dus în față cu o ”ușurință” ireală, făcând uitate acele prime viraje ale cursei în care, parcă depășit de emoțiile luptei cu greii Formulei 1 - Vettel, Bottas, Hamilton - mai-mai că fusese înghițit de pluton. Apropo de pluton, fie c-a fost vorba de vârf sau coadă, aproape că n-a existat tur în care să n-avem vreun clinci, o depășire, ceva. Frumos Grand Prix!


Momentul decisiv pentru Vettel
În ultimul stint, cu același tip de pneuri, Hamilton începe să pună presiune pe rivalul Vettel în lupta lor pentru locul al doilea. Da, da, primul loc era departe, în buzunarului unui pilot de 21 de ani. După primă încercare, pe exteriorul unui viraj, unde probabil nimeni nu s-ar fi așteptat ca Hamilton s-atace, britanicul reușește la un tur distanță să treacă de monopostul Ferrari, iar Vettel capitulează - la propriu - pierzând spatele și intrând într-o piruietă... Este apoi prins de piloții mai lenți și, probabil, se atinge cu un monopost Force India, pierzându-și într-un mod spectaculos, aripa față. Vettel aproape iese din top 10, pentru a reveni apoi și a termina doar în poziția a cincea.

Va fi acesta un moment deciziv în 2019? Vom vedea. Este un weekend greu de gestionat și trecut pentru Vettel, căci acea piruietă nu este decât vârful iceberg-ului care a însemnat sesiune de sesiune un ritm mai slab decât al noului venit în echipă. Probabil asta va fi mai greu de digerat decât lupta pierdută cu rivalul ultimilor ani.

Cu toate astea:
Vettel nel team radio: "Sorry guys, my mistake. I got surprised and lost the rear. Really sorry. And not sure about what I saw on TV, but I'm really sorry for Charles, please tell him that he drove an excellent race, very strong and he should have won it"


Leclerc și fiabilitatea Ferrari
În Formula 1 se face mereu referire la acest citat: ”to finish first, first you have to finish” - și Ferrari au exemplificat cum nu se putea mai bine asta astăzi. Noroc cu dublul abandon ”programat” al celor de al Renault din finalul cursei, care a impus un Safety Car, căci fără el, cel mai probabil Leclerc n-ar fi terminat pe podium o cursă care, așa cum spune și coechipierul său, trebuia să fie a sa. Fără îndoială, pentru Charles vor veni și revanșele.

Urmează China, peste două săptămâni.

Rezumatul video al cursei: https://youtu.be

Bahrain GP, 31.03.2019 - Rezultat Cursă
Pos
Driver Car Laps Time/Retired
1
Lewis Hamilton Mercedes 57 1:34:21.295
2
Valtteri Bottas Mercedes 57 +2.980s
3
Charles Leclerc Ferrari 57 +6.131s
4
Max Verstappen Red Bull Racing Honda 57 +6.408s
5
Sebastian Vettel Ferrari 57 +36.068s
6
Lando Norris McLaren Renault 57 +45.754s
7
Kimi Räikkönen Alfa Romeo Racing Ferrari 57 +47.470s
8
Pierre Gasly Red Bull Racing Honda 57 +58.094s
9
Alexander Albon Scuderia Toro Rosso Honda 57 +62.697s
10
Sergio Perez Racing Point BWT Mercedes 57 +63.696s
11
Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing Ferrari 57 +64.599s
12
Daniil Kvyat Scuderia Toro Rosso Honda 56 +1 lap
13
Kevin Magnussen Haas Ferrari 56 +1 lap
14
Lance Stroll Racing Point BWT Mercedes 56 +1 lap
15
George Russell Williams Mercedes 56 +1 lap
16
Robert Kubica Williams Mercedes 55 +2 laps
17
Nico Hulkenberg Renault 53 DNF
18
Daniel Ricciardo Renault 53 DNF
19
Carlos Sainz McLaren Renault 53 DNF
NC
Romain Grosjean Haas Ferrari 16 DNF


noreply@blogger.com (livelyf1)

#BahrainGP, Calificări: E rândul Ferrari acum
Suntem la numai a doua etapă a sezonului 2019 și după ce în prima luptă Mercedes reușiseră să răstoarne toate pronosticurile ce-i dădeau drept favoriți pe Ferrari, uite că balanța înclină acum spre italieni.

Încă din comunicatele de presă ce prefațau Bahrain GP s-a putut citi în tabăra Scuderiei o încredere reală și dorința de a demonstra că presezonul a fost mai decât o promisiune deșartă - ar trebui să-i spunem o nouă astfel de promisiune?! Cred că niciodată, sub vechea conducere, n-am fost martorii unor declarații precum cele pe care le-au avut înainte de Bahrain cei de la Ferrari - în linii mari, aceștia au spus așa: știm ce-am greșit în Australia, am adus curecțiile necesare, iar acum vrem să vedem dacă direcția este cea bună.

Și-a fost: un'-doi în toate sesiunile de antrenamente libere și calificări (adică Q1-Q2-Q3), blocând prima linie a grilei de start. Și este cu atât mai interesant cu cât Leclerc se află în fața pilotului numărul unu al echipei (mai mult de-atât, echipa spune că mâine nu-l va ”frâna”). La 21 de ani, 5 luni și 15 zile, monegascul  este cel mai tânăr pilot din istoria Ferrari care reușeste pole-ul în Formula 1 - recordul absolut este deținut de nimeni altul decât coechipierul Vettel (21 ani, 2 luni și 11 zile).

Așadar, Ferrari par să aibă prima șansă și-n cursă, rămâne de văzut care va fi răspunsul Mercedes, acolo unde pe un singur tur cronometrat, atunci când miza este un loc mai bun la start, Hamilton a fost din nou peste Bottas.

Mai jos, o surpriză plăcută au produs cei de la McLaren, reușind s-ajungă cu ambii piloți în Q3, asta după ce anul trecut, tot aici, ca o comparație directă, s-au calificat abia pe locurile 13 și 14; motorizați de Renault, McLaren au semnat niște tururi cu mult peste ceea ce a putut echipa de uzină a francezilor, Nico Hulkenberg fiind chiar eliminat la finalul Q1.

Singura penalizare pe grilă de start a primit-o Grosjean - 3 locuri - în urma incidentului lui Lando Norris din prima parte a calificărilor.

Rezumatul calificărilor aici: www.youtube.com

Bahrain GP, 31.03.2019, grila de start:
Pos No Driver Car Time
1 16 Charles Leclerc Ferrari 1:27.866
2 5 Sebastian Vettel Ferrari 1:28.160
3 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:28.190
4 77 Valtteri Bottas Mercedes 1:28.256
5 33 Max Verstappen Red Bull Racing Honda 1:28.752
6 20 Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:28.757
7 55 Carlos Sainz McLaren Renault 1:28.813
8 7 Kimi Räikkönen Alfa Romeo Racing Ferrari 1:29.022
9 4 Lando Norris McLaren Renault 1:29.043
10 3 Daniel Ricciardo Renault 1:29.488
11 8 Romain Grosjean* Haas Ferrari 1:29.015
12 23 Alexander Albon Scuderia Toro Rosso Honda 1:29.513
13 10 Pierre Gasly Red Bull Racing Honda 1:29.526
14 11 Sergio Perez Racing Point BWT Mercedes 1:29.756
15 26 Daniil Kvyat Scuderia Toro Rosso Honda 1:29.854
16 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing Ferrari 1:30.026
17 27 Nico Hulkenberg Renault 1:30.034
18 18 Lance Stroll Racing Point BWT Mercedes 1:30.217
19 63 George Russell Williams Mercedes 1:31.759
20 88 Robert Kubica Williams Mercedes 1:31.799
* penalizare 3 poziții pe grilă



noreply@blogger.com (livelyf1)

#AusGP Comparație fastest laps
Mai toți piloții (din top 10) au alergat după noul punct suplimentar pus în joc pentru cel mai rapid tur în cursă, Bottas ignorând chiar recomandările inginerului de a nu le risca pe celelalte 25. Pare ceva destul de artificial, dar uite că s-a vorbit despre asta și scopul a fost atins.

Într-o încercare de evaluare a evoluției monoposturilor de la un sezon la altul, putem compara clasamentele celor mai rapide tururi înregistrate azi și cu un an în urmă, aici, la Melbourne. O astfel de comparație nu înseamnă neapărat că se poate cuantifica munca echipelor, dar e ușor de făcut, așa că, de ce nu?! Astfel, se vede imediat o problemă în dreptul Ferrari - involuție la fel ca la Renault, McLaren și Williams - cea mai notabilă evoluție fiind trecută în dreptul, ce să vezi, Mercedes.

La fel de ușor se vede că motorul Honda a făcut pași uriași, atât Toro Rosso (cu motorul japonez și în 2018), cât și Red Bull fiind ”pe verde” față de anul precedent.





noreply@blogger.com (livelyf1)

#AusGP: "Până și Bottas e rapid cu monopostul Mercedes de anul ăsta"
2019. Pare-a fi un an bun. E prea mult să spui că primul weekend al sezonului a fost senzațional, dar fie și pentru faptul c-am avut supriza BO77AS, această primă etapă se califică drept una reușită. Evident, Mercedes rămâne standardul, Ferrari n-au avut niciun fel de răspuns, dar uite că Honda au venit acolo unde se tot chinuiau s-ajungă de la mariajul cu McLaren și Lewis are deja conturat un posibil rival. Pe puncte.

Mercedes
Am urmărit, bineînțeles, testele din presezon. Timp pierdut și sunt curios ce vor face publicațiile care au analizat în detaliu acele zile cu articolele rezultate? Unde vor încerca să le îngroape? Sigur, e prima etapă, un circuit cu un anumit specific, n-ar fi bine să tragem prea multe concluzii, dar totuși; FP1, FP2, FP3, Q2, Q3, Cursa, și Cel mai rapid tur aparțin Mercedes. Sunt convins că fără ezitarea de la start, acum am fi vorbit de o nouă dominație Hamilton în 2019, dar nu sunt sigur c-a greșit cu ceva cvintuplul Campion Mondial sau pur și simplu BO77AS (da, așa îi voi scrie numele după o astfel de cursă!) a avut pur și simplu o reacție mai bună. Startul

Mi-a plăcut enorm finlandezul și sper s-o țină așa tot anul, căci astfel Mercedes au din nou doi piloți în echipă, o nouă problemă de gestionat, iar noi vom avea spectacol chiar și pe circuitele unde nimeni nu se va putea apropia de acest uluitor W10. Este a patra victorie în Formula 1 pentru BO77AS (v-am zis!) și vine după un 2018 sterp. Lui Lewis nu i-a picat deloc bine „mesajul” transmis de coechipier și nu va sta cu mâinile-n sâu (și când spun mesaj mă refer la felul în care a dominat cursa, nu la cel de pe transmisia radio din link-ul de mai jos).

Ferrari
Este măcar a doua forță? Poate că da, dar deja este prea puțin, întrucât chiar și după 18 ani ani fără titlu la piloți, ținta rămâne neschimbată: locul întâi. Perechea de piloți este exact ce trebuie - Leclerc a salvat bine situația în primul viraj și la final a stat acolo unde i s-a spus - numai că au nevoie de un monopost mult mai rapid, atât în calificări, cât și în cursă (sunt 57 de secunde față de lider... și la așa ceva nu poți pur și simplu spune ”track specific”).

Red Bull Honda
Primul podium Honda de la revenirea în Formula 1 (2015). Marko spunea în presezon că Red Bull vor câștiga cinci curse anul acesta, iar acum nu mai pare doar un mesaj PR. Șasiul, aerodinamica și soluțiile tehnice Red Bull sunt demult ceva de care adversarii au învățat să se teamă, dar uite că și motorul le poate oferi viteza de vârf atât de necesară.

Haas
Din nou best of the rest.  Păcat de problema recurentă cu prinderea roții - pare să fie ceva de ordin tehnic, nu neapărat o greșeală a mecanicului responsabil.

Renault
Slab. Echipă de uzină, cu resurse, care n-a încheiat prima cursă a anului în același tur cu învingătorul. De asemenea, și singurul motorist cu probleme de fiabilitate atât de devreme în sezon.

Ceilalți? În nota așteptată, cu mențiunea că Williams... 😢



Rezultat Marele Premiu al Australiei, 17.03.2019

Pos No Driver Car Laps Time/Retired PTS
1 77 Valtteri Bottas Mercedes 58 1:25:27.325 26
2 44 Lewis Hamilton Mercedes 58 +20.886s 18
3 33 Max Verstappen Red Bull Racing Honda 58 +22.520s 15
4 5 Sebastian Vettel Ferrari 58 +57.109s 12
5 16 Charles Leclerc Ferrari 58 +58.230s 10
6 20 Kevin Magnussen Haas Ferrari 58 +87.156s 8
7 27 Nico Hulkenberg Renault 57 +1 lap 6
8 7 Kimi Räikkönen Alfa Romeo Racing Ferrari 57 +1 lap 4
9 18 Lance Stroll Racing Point BWT Mercedes 57 +1 lap 2
10 26 Daniil Kvyat Scuderia Toro Rosso Honda 57 +1 lap 1
11 10 Pierre Gasly Red Bull Racing Honda 57 +1 lap 0
12 4 Lando Norris McLaren Renault 57 +1 lap 0
13 11 Sergio Perez Racing Point BWT Mercedes 57 +1 lap 0
14 23 Alexander Albon Scuderia Toro Rosso Honda 57 +1 lap 0
15 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing Ferrari 57 +1 lap 0
16 63 George Russell Williams Mercedes 56 +2 laps 0
17 88 Robert Kubica Williams Mercedes 55 +3 laps 0
NC 8 Romain Grosjean Haas Ferrari 29 DNF 0
NC 3 Daniel Ricciardo Renault 28 DNF 0
NC 55 Carlos Sainz McLaren Renault 9 DNF 0


*În ceea ce privește titlul, ieri cineva zicea asta. Ei bine, nu știu astăzi dacă și-o fi schimbat părerea, dar Valtteri are un mesaj potrivit.

O altă notă -
Mercedes: "We have discovered damage to Lewis' floor at the region of the left-rear tyre which will have exacerbated the challenges he had with the car balance. A chunk of the floor is missing, not sure how or why at this stage."


noreply@blogger.com (livelyf1)

Cineva s-a grăbit cu declaraţiile
Toţi cei care urmăresc F1, implicaţi sau simpli fani motorsport, au fost surprinşi de victoria Ferrari. Dar cel mai surprins trebuie să fi fost Dr. Helmut Marko. Care spunea aşa după Australia:
"20.03.2015: Ferrari's performance must also be seen relatively: they are not closer, they are just better than last year.
"We at Red Bull do not believe that, with these restrictions in this form, any other manufacturer will ever catch up with Mercedes.
"If you do not have that engine, you have no chance at the moment."
"29.03.2015: 

De-asta de cele mai multe ori e mai bine să-ţi vezi de treabă şi să te preocupe numai ograda ta, nu a altora.

Later edit:
Ghici ce? Marko ar fi pariat pe Vettel la Sepang - în contextul declaraţiilor de după Australia, asta sună chiar ciudat. Dar omul a pariat pe fostul protejat şi mai are şi o declaraţie de bun simţ în ceea ce-l priveşte:

"He did not forget how to drive in one year. He just could not drive our car as he needed to. Maybe people will realise at last that it was not our car alone that gave him those four titles."
Sursa pentru ştirea cu pariul: en.espnf1.com/f1

noreply@blogger.com (livelyf1)

Sepang 2015. Cursa aşteptărilor depăşite
"Să nu judeci o carte după copertă". Cu toate că Australia n-a fost chiar o copertă, ci chiar un prim capitol al cărţii, uite că povestea anului ăsta în Formula 1 a continuat mai bine, cu emoţie, răsturnare de situaţie şi chiar spectacol. Eram critic după prima cursă din 2015, dar speram sincer că nu în felul acela patetic vor urma şi celelalte întâlniri ale Campionatului.

Sigur, se poate întâmpla ca Sepang să rămână o cursă unică, nerepetabilă până la finalul anului, iar monotonia din Australia să se reinstaleze. Aşa că de unde entuziasmul ăsta? Păi pentru că aşteptările au fost depăşite. Speram cu toţii, ba chiar şi cei de la Mercedes, ca Ferrari să se poată apropia de nemţi. Dar să-i bată? Nici măcar cei mai înfocaţi tifosi nu cred că se-aşteptau la asta atât de devreme.

Şi aici este punctul culminat al weekend-ului, cel puţin în ceea ce mă priveşte: acel fan Ferrari care ieri, sunt absolut sigur, şi-a molipsit familia şi prietenii cu voie bună şi pentru care aproape nimic altceva n-a mai contat. Nu sunt fan Ferrari, dar până şi eu am simţit emoţia lui Vettel, a mecanicilor şi a acestor fani care tot îndură din 2007, an de an, forma slabă în care s-au prezentat italienii. Felicitări, deci, fanului adevărat Ferrari! Le merită pe deplin, aşa cum le merită şi oamenii Scuderiei care au construit SF15-T-ul. Numele acesta prea complicat, care parcă nici nu se mai potriveşte cu noua stare de spirit a echipei, le-a adus prima victorie după 34 de curse seci; a 222-a victorie pentru Ferrari şi 40-a pentru Vettel.

Aşteptările au fost depăşite şi pentru că victoria n-a fost primită cadou. Ci muncită, bine-meritată şi reuşită pe circuit, cu o strategie mai bine aplicată şi un monopost mai RAPID. Mai rapid decât acel Mercedes? Şi acum pare incredibil, dar aşa a fost. Desigur, condiţiile şi asfaltul pe care cei de la Pirelli au prăjit un ou, au fost în favoarea lor şi poate nu se vor mai repeta. Dar până una alta ei au fost acolo - în calificări când Vettel i-a despărţit pe siamezii Hamilton şi Rosberg -, şi capitalizând apoi în cursă.

Şi a venit vorba de Vettel. A plâns mai mult la imnul Italiei decât la cel al Germaniei. A făcut şi el paralela inevitabilă cu ceea ce însemnat această succesiune de imnuri în Formula 1 şi s-a gândit la cel care acum nu se poate bucura pentru el. Aş băga mâna-n foc că până şi propriile-i aşteptări au fost depăşite. E foarte greu de crezut că Vettel se vedea, într-adevăr, pe cea mai înaltă treaptă a podiumului, purtând acel combinezon roşu, la a doua încercare. Doar n-a trăit într-un buncăr în ultimii şapte ani. Indiferent de ce ar declara, ba chiar o spune în comunicatul de presă oficial, şi sieşi a vrut să-şi demonstreze că nu doar geniul lui Newey i-a adus patru Titluri Mondiale. E clar pe drumul cel bun cu povestea asta.

"Sebastian Vettel: “Grande gara, bella macchina! (A great race and a beautiful car). Sorry for starting to speak in Italian, but today is such a special day for me. I don’t really know what to say, I am speechless. It’s not only one childhood dream that becomes true, it seems to be many dreams together. It was amazing to look down from the podium and see the mechanics, the engineers, the whole team and listen to the German and Italian anthems. The atmosphere in the team has always been great, but it’s just getting better and better. For today, the important thing is for all of us to enjoy this moment together and celebrate. I did not swap teams that much in the past, so winning for a new team is always a relief.



Sepang, Malaezia - rezultat cursă - 29.03.2015

1SEBASTIAN VETTELGERFERRARI1:41:05.79325
2LEWIS HAMILTONGBRMERCEDES+8.56918
3NICO ROSBERGGERMERCEDES+12.3115
4KIMI RÄIKKÖNENFINFERRARI+53.82212
5VALTTERI BOTTASFINWILLIAMS+70.40910
6FELIPE MASSABRAWILLIAMS+73.5868
7MAX VERSTAPPENNEDTORO ROSSO+97.7626
8CARLOS SAINZESPTORO ROSSO+1 lap4
9DANIIL KVYATRUSRED BULL+1 lap2
10DANIEL RICCIARDOAUSRED BULL+1 lap1
11ROMAIN GROSJEANFRALOTUS+1 lap0
12FELIPE NASRBRASAUBER+1 lap0
13SERGIO PEREZMEXFORCE INDIA+1 lap0
14NICO HULKENBERGGERFORCE INDIA+1 lap0
15ROBERTO MERHIESPMARUSSIA+3 laps0
RTPASTOR MALDONADOVENLOTUSDNF0
RTJENSON BUTTONGBRMCLARENDNF0
RTFERNANDO ALONSOESPMCLARENDNF0
RTMARCUS ERICSSONSWESAUBERDNF0
Fastest lap - Nico Rosberg, Mercedes, 1m 42.062s (lap 43)

Malaezia GP. Start


noreply@blogger.com (livelyf1)

Malaezia, primele antrenamente
Al doilea weekend de Formula 1 are loc la Sepang. Calificările sunt sâmbătă de la 11:00, iar cursa duminică de la 10:00 - ora de vară.
  • Mercedes rămân în top, chiar şi în ciuda unor probleme tehnice - o prima sesiune fără timp pentru Hamilton din cauze unor probleme de admisie (motorul in sine neafectat), în a doua reuşind cel mai rapid timp, dar fără telemetrie. Tot britanicul şi-a prezentat casca ediţie specială Petronas, pe care însă n-o poate folosi din cauza regulamentului impus de FIA
  • Temperaturile foarte ridicate s-au tradus prin lipsa aderenţei, Merhi şi Vettel pierzând controlul în acelaşi viraj 11 - s-au atins 60 de grade Celsius la nivelul pistei
  • Ferrari continuă să impresioneze şi pare să se transforme definitiv în echipa cea mai apropiată de Mercedes. Cei de la Williams pierd tempo important mai ales pe stint-urile lungi
  • Manor s-ar încadra în regula celor 107% cu timpii înregistraţi azi
  • McLaren s-ar încadra în regula celor 107% cu timpii înregistraţi azi
  • Cei de la Lotus au reluat etapa a doua de unde o lăsaseră pe prima - problemele tehnice i-au impiedicat să adune tururi suficiente şi să poată progresa. Trecerea la noua unitate de putere şi instalarea ei se dovedeşte a fi nu chiar atât de simplă

Sepang, Malaezia - antrenamente libere 1 - 27.03.2015
PNameTeamBest TimeLaps
1Nico RosbergMercedes1:40.12420
2Kimi RaikkonenFerrari1:40.49717
3Sebastian VettelFerrari1:40.98513
4Romain GrosjeanLotus1:41.54314
5Carlos SainzToro Rosso1:41.59626
6Daniel RicciardoRed Bull1:41.78715
7Max VerstappenToro Rosso1:41.80323
8Valtteri BottasWilliams1:41.88223
9Daniil KvyatRed Bull1:42.05518
10Marcus EricssonSauber1:42.06416
11Felipe MassaWilliams1:42.10323
12Pastor MaldonadoLotus1:42.56719
13Raffaele MarcielloSauber1:42.62113
14Fernando AlonsoMcLaren1:42.88520
15Nico HulkenbergForce India1:42.89313
16Sergio PerezForce India1:43.05415
17Jenson ButtonMcLaren1:43.10019
18Will StevensMarussia1:46.6868
19Roberto MerhiMarussia1:47.6838
20Lewis HamiltonMercedesNo time4

Sepang, Malaezia - antrenamente libere 2 - 27.03.2015
P
DriverTeamBest TimeGapLaps
1
Lewis HamiltonMercedes1:39.79016
2
Kimi RaikkonenFerrari1:40.1630.37329
3
Nico RosbergMercedes1:40.2180.42826
4
Daniil KvyatRed Bull1:40.3460.55617
5
Valtteri BottasWilliams1:40.4500.66031
6
Felipe MassaWilliams1:40.5600.77027
7
Sebastian VettelFerrari1:40.6520.86229
8
Max VerstappenToro Rosso1:41.2201.43030
9
Marcus EricssonSauber1:41.2611.47130
10
Daniel RicciardoRed Bull Racing1:41.7992.0098
11
Pastor MaldonadoLotus1:41.8772.08715
12
Felipe NasrSauber1:41.9882.19830
13
Sergio PerezForce India1:42.2422.45224
14
Carlos SainzToro Rosso1:42.2912.50131
15
Nico HulkenbergForce India1:42.3302.54028
16
Fernando AlonsoMcLaren1:42.5062.71625
17
Jenson ButtonMcLaren1:42.6372.84724
18
Romain GrosjeanLotus1:42.9483.1587
19
Will StevensMarussia1:45.7045.91412
20
Roberto MerhiMarussia1:47.2297.4396

noreply@blogger.com (livelyf1)

Conferinţa de presă a piloţilor la Sepang, video
Alonso şi Bottas au trecut testele medicale FIA, fiind declaraţi apţi pentru a alerga în Marele Premiu al Malaeziei, etapa a doua a sezonului actual - weekend-ul începe cu o veste bună, aşa că, cine ştie, poate va continua la fel şi vom avea o cursă interesantă.

A avut loc şi conferinţa de presă a piloţilor, cu Alonso în centrul atenţiei. A lămurit spaniolul situaţia? Nu chiar, a oferit o mulţime de detalii şi a răspuns cu calm întrebărilor jurnaliştilor, însă lămuritul situaţiei a fost amânat pentru o dată viitoare. Cu liniuţă, câteva din declaraţiile sale - care nu confirmă varianta echipei:
- "Doar la spital, din cauza medicaţiei, am fost inconştient, nu în maşina, nu în timpul accidentul sau imediat după; îmi amintesc accidentul"
- "Nu m-am trezit în '95, nu m-am trezit vorbind în italiană"
- "Am avut, fără dubiu, o problemă la direcţie, s-a blocat cu roţile virate spre dreapta"
- "N-a fost niciun fel de vânt, nu ştiu dacă aţi văzul secvenţele video, dar nici măcar un uragan n-ar mişca maşina cu acea viteză"
- "Comisarii de traseu n-au atins maşina, e normal?", "Asta nu ştiu"
- "Nu exista un răspuns clar şi susţin echipa"
- "Unele componente care erau dezvoltate special pentru maşina mea, cerute de mine datorită stilului meu de pilotaj, nu vor mai fi folosite aici. Vom reveni la caseta de direcţie normală, cea folosită de Jenson şi Kevin în ultimii doi ani"
- "Zero probleme, zero griji din punctul meu de vedere" - cu privire la repetarea accidentului


noreply@blogger.com (livelyf1)

"E greu când partenerul tromboneşte"
Există două puncte fierbinţi la început de sezon în Formula 1, din păcate amândouă departe de pista în sine. Cele două zone în care se merge la "turaţie maximă" în aceste zile par a fi misterul care învăluie accidentul suferit de Alonso în teste şi degradarea continuă a parteneriatului Renault/Red Bull.

În ceea ce-i priveşte pe cei care au dominat Marele Circ în perioada 2010-2013, primele lovituri au venit din partea Red Bull, care nu s-au ferit să arunce eşecul ce a însemnat prima etapă a anului în spatele francezilor.. Dar n-a trecut mult şi a venit şi replica lor:
"Cyril Abiteboul, Managing Director Renault Sport F1: "Am început sezonul cu multe noutaţi din punct de vedere tehnic, unele insuficient testate. Nu vreau să caut scuze, alţii au reuşit iar noi nu. Este scandalos, frustrant şi trist că ne regăsim în aceasta situaţie. Cei de la Red Bull au ceva probleme legate de şasiu, mai ales cu privire la stabilitatea punţii spate. Asta, în combinaţie cu problema noastră, face ca maşina să devină foarte dificil de pilotat. E greu să ai un partener care tromboneşte. Adrian Newey este un domn fermecător (google translate) şi un inginer remarcabil, dar toată viaţa şi-a criticat partenerii motorişti. E prea bătrân pentru a se mai schimba acum."
Din ce în ce mai greu de crezut că legătura dintre cele două entităţi mai poate fi reparată. Sau că se mai doreşte măcar asta.

Articolul original aici. Via blog.axisofoversteer.com

noreply@blogger.com (livelyf1)